STREFA UCZNIA


  • Samorząd Szkolny
  • Rzecznik Praw Ucznia
  • Praktyki zawodowe
  • Lirycznie o Ekonomiku
  • Podręczniki


  • Podręczniki na rok szk. 2023/2024
  • Akcje


  • Akcja charytatywna
    Pomóż biedniejszym od siebie
  • Wycieczki


  • Tropical Island
  • Oceny


  • Zasady wystawiania ocen okresowych
  • Zasady wystawiania ocen z zachowania
  • Egzaminy


  • Egzamin potwierdzący kwalifikacje
    w zawodzie
  • Egzamin maturalny
  • Gadżety


  • Słowniki:
    polsko-angielski
    polsko-niemiecki
  • ZASADY OCENY ZACHOWANIA
    Ocenę zachowania ucznia ustala wychowawca klasy uwzględniając w szczególności:
    • funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,
    • respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych.
    Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:
    • oceny z zajęć edukacyjnych,
    • promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.
    Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.

    Ustala się zastępujące zasady oceniania zachowania:

    1. bieżące ocenianie zachowania dokonuje się przy pomocy następujących kryterium punktowego:

      Kryterium punktowe ocen zachowania
        cyfrowo  słownie  skrót  punktowo
      6wzorowewz.powyżej 190
      5bardzo dobrebdb.od 140
      4dobredb.75 - 139
      3poprawnepop.35 - 74
      2nieodpowiedniendp.poniżej 35
      1nagannenag.konflikt z prawem

    2. jako poziom wyjściowy dla każdego ucznia przyjmuje się 100 punktów.
    3. reakcje wychowanków określane zostają poprzez kanon pozytywnych i negatywnych zachowań możliwych do zaistnienia w warunkach szkolnych,
    4. waga pozytywnych zachowań, czyli maksymalna ilość punktów możliwych do uzyskania przez ucznia w ciągu całego semestru przedstawia się następująco:

      Waga pozytywnych zachowań
       Lp. Pożądane reakcje ucznia Waga (pkt) 
      AFunkcjonowanie w środowisku szkolnym:
      1Udział w olimpiadzie przedmiotowej40
      2Udział w konkursach szkolnych15
      3Pełnienie funkcji w szkole15
      4Pełnienie funkcji w klasie10
      5Reprezentowanie szkoły w zawodach sportowych10
      6Pomoc w organizowaniu imprezy szkolnej10
      7Praca na rzecz szkoły i klasy15
      8Pomoc kolegom w nauce10
      9Punktualność10
      10Właściwe prowadzenie dzienniczka usprawiedliwień15
      11Inne pożądane zachowaniapo 5
      BRespektowanie zasad współżycia oraz norm etycznych:
      1Wyjątkowa kultura osobista - dobre maniery15
      2Wywiązywanie się z podjętych zadań10
      3Właściwe pełnienie dyżurów szkolnych10
      4Przeciwstawianie się przejawom agresji20
      5Szacunek dla innych10
      6Poszanowanie mienia szkolnego i społecznego15
      7Inne pożądane zachowaniaod 5-25

    5. wagę negatywnych zachowań określa się poprzez:

      Waga negatywnych zachowań
       Lp. Niepożądane reakcje ucznia Waga (pkt) 
      AFunkcjonowanie w środowisku szkolnym:
      1Niewłaściwy stosunek do obowiązków szkolnych20
      2Niewypełnienie dyżurów uczniowskich10
      3Spóźnianie się na lekcje (częste)5
      4Przeszkadzanie na lekcjach10
      5Niewykonywanie poleceń nauczycieli15
      6Niszczenie mienia szkolnego i społecznego20
      7Opuszczenie lekcji bez usprawiedliwienia10
      8Brak identyfikatora15
      9Inne negatywne zachowaniapo 10
      BRespektowanie zasad współżycia oraz norm etycznych:
      1Aroganckie zachowania w stosunku do starszych15
      2Ubliżanie koleżance, koledze5
      3Zaczepianie słowne lub fizyczne innych, bójka15
      4Wulgarne słownictwo10
      5Niekulturalne zachowanie się w miejscach publicznych10
      6Przejawy wandalizmu30
      7Kradzież20
      8Zaśmiecanie otoczenia5
      9Stosowanie używek (alkohol, papierosy, narkotyki)50
      10Wyłudzanie pieniędzy20
      11Wejście w konflikt z prawem20
      12Inne niepożądane przejawyod 5-25

    6. ocenę zachowania nieodpowiednią otrzymuje uczeń, któremu w ciągu roku szkolnego udzielono nagany dyrektora szkoły.
    7. ocenę zachowania śródroczną (końcoworoczną) ustala się poprzez sumaryczne przeliczenie na kartach zachowań ucznia uzyskanych przez wychowanka punktów na stopnie według kryterium określonego w punkcie 1.
    8. wychowawcy klas na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz rodziców (prawnych opiekunów) o zasadach oceny zachowania.
    9. Do 15 minut spóźnienia na zajęciach lekcyjne traktujemy jako "uczniowski kwadrans".